Marwit - od lokalnego producenta do krajowego potentata

opublikowano: 26 wrzesień 2015

Marwit - od lokalnego producenta do krajowego potentata - blog

Historia rozwoju

W 1993 roku mieszkańcy Torunia po raz pierwszy mogli spróbować świeżych soków marchwiowych lokalnego producenta. Na początku produkcja wynosiła 600 sztuk dziennie. Być może nie była to imponująca ilość. Jednak stały wzrost sprzedaży potwierdzał słuszność obranego kierunku. Kolejne okresy to ciągły rozwój i wejście na kolejne duże krajowe rynki w 1997 roku Warszawa, w latach 1998-2001 nastąpił rozwój dystrybucji na kolejne miasta: Poznań, Łodź, Szczecin, Kraków, Wrocław, Katowice. Pierwsza dekada XXI wieku to ciągły rozwój i inwestycje w linię produkcyjną, budowę chłodni. W 2005 roku Marwit wprowadza nowe produkty sok jabłkowy i buraczkowo-jabłkowy, zaś w 2006 i 2007 pomarańczowego i grejpfrutowego. W 2007 roku spółka jest już na tyle prężna finansowo, że decyduje się na ogólnopolską kampanię w radiu i telewizji, w celu budowy rozpoznawalności marki na całą Polskę. W 2009 Marwit wprowadza do swojej oferty Surówki Premium oraz Sałaty raz, dwa, trzy. Natomiast w 2010 roku powstaje nowa marka Ogrody Natury, która rozszerza ofertę produktową firmy. Krokiem, który potwierdził, że Marwit stał się dużym krajowym graczem było w 2013 roku pojawienie się jego produktów w dużych sieciach dyskontowych.

Czynniki decydujące o sukcesie Marwit


Produkt

Czego by nie mówić na temat produktów Marwit, to naprawdę dobre produkty. W czasie kiedy pojawiały się na rynku były innowacyjne. Gdyż mało jaka firma odważyłaby się na sprzedaż produktów z tak krótkim terminem przydatności do spożycia. Marwit nie bał się podjąć ryzyka. Jego produkty posiadają zarówno walory smakowe, zdrowotne i przede wszystkim nie zawierają konserwantów. Obecnie takie wyroby są bardzo pożądane przez konsumentów.


Koncepcja

Sukces Marwit opiera się w głównej mierze na genialnej prostocie. Firma oferuje produkty z krótkim terminem ważności. Konsumenci, którzy wybierają produkty to bardzo świadome osoby, które regularnie sięgają po tego typu produkty.


Podążanie za trendem

Umiejętność wczesnego dostrzegania pojawiających się trendów cechuje najlepsze przedsiębiorstwa. Marwit wprowadzając na rynek soki ze świeżej marchwi można powiedzieć, że wyprzedził modę na zdrowe produkty, które nie zawierają konserwantów o ponad dekadę. Firma rozwijała się wraz ze wzrostem zainteresowania konsumentów zdrową żywnością. Była prekursorem na rynku, co niewątpliwie pozwoliło na szybki i dynamiczny wzrost.

Wzór do naśladowania

Przykład Marwit pokazuje, że najlepiej szukać prostych rozwiązań, które zaspokajają potrzeby klientów. Firma potrafi doskonale wykorzystać istniejące na rynku trendy i systematycznie buduje swój biznes rozszerzając ofertę i inwestuje w rozbudowę i unowocześnienie zakładów produkcyjnych.